پزشکی

ورزش و کاهش وزن

افرادی که ورزش می‌کنند گاهی اوقات یکی از مشکلات اصلی را با ورزش و کاهش وزن می‌خورند این است که ورزش فقط بر روی کالری خارج از معادله بیلان انرژی تاثیر نمی‌گذارد .

همچنین می‌تواند بر اشتها و گرسنگی تاثیر بگذارد که ممکن است باعث شود کالری بیشتری بخورید .

ورزش ممکن است سطوح گرسنگی یکی از شکایات اصلی در مورد ورزش را افزایش دهد , این است که می‌تواند شما را گرسنه کند و باعث شود که بیشتر بخورید .

همچنین پیشنهاد شده‌است که ورزش ممکن است باعث شود شما تعداد کالری که سوزانده و به خود پاداش دهید را بیش از حد دست‌بالا بگیرید . این امر می‌تواند از کاهش وزن جلوگیری کرده و حتی منجر به افزایش وزن شود .

با وجود این که برای همه اعمال نمی‌شود , مطالعات نشان می‌دهد که برخی افراد پس از انجام کار بیشتر غذا می‌خورند , که می‌تواند مانع از دست دادن آن‌ها شود .

ورزش ممکن است هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها را تحت‌تاثیر قرار دهد که ممکن است بر هورمون گرلین تاثیر بگذارد . گرلین به خاطر روشی که اشتهای شما را تحریک می‌کند به عنوان ” هورمون گرسنگی ” شناخته می‌شود .

جالب اینجاست که مطالعات نشان می‌دهند که اشتهای پس از فعالیت شدید سرکوب می‌شود . این به عنوان ” بی‌اشتهایی ورزشی ” شناخته می‌شود و به نظر می‌رسد با کاهش گرلین پیوند خورده‌است .

با این حال , سطوح گرلین پس از نیم ساعت به حالت عادی باز می‌گردد .

بنابراین اگر چه ارتباطی بین اشتها و گرلین وجود دارد , به نظر نمی‌رسد که بر میزان غذا خوردن واقعا ً تاثیر بگذارد .

اثرات روی اشتها ممکن است با مطالعات فردی روی کالری دریافتی پس از ورزش متفاوت باشد . حالا مشخص شده‌است که هم خوردن اشتها و هم دریافت غذا بعد از ورزش می‌تواند بین افراد متفاوت باشد .

به عنوان مثال , زنانی که بیشتر از مردان بی‌کار هستند , بیشتر از مردان گرسنه و گرسنه می‌مانند .

زیباچه

گالیله بلاگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن