پزشکی

ورزش و آرتروز

ورزش کردن برای آرتروز بسیار مناسب می باشد، چون مفاصل را به حرکت در می‌آورد.

فقط باید بدانیم چه ورزش‌هایی انجام بدهیم.

در این مطلب به معرفی ورزش‌هایی که برای آرتروز مناسب هستند پرداخته است.

آیا ورزش آرتروز را تشدید می‌کند؟

انجام ورزش همیشه باعث بالا رفتن بهداشت زندگی و سلامت می‌شود.

ورزش از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

با این وجود، انجام ورزش ممکن است باعث بعضی از بیماری‌ها از جمله آرتروز شود،

استفاده زیاد از مفاصل ممکن است به آنها شوک و فشار وارد کند.

بنابراین باید ببینیم ورزش‌های مختلف چه ارتباطی با آرتروز دارند.

چه ورزش‌هایی ممکن است باعث ایجاد آرتروز شوند؟

ورزش‌های گروهی همراه با توپ مثل فوتبال، هندبال، راگبی و بسکتبال

رشته‌هایی مانند اسکی، تنیس، اسکواش، دوومیدانی، جودو، کاراته و وزنه‌برداری

البته ذکر این نکته ضروری است که انجام متعادل این ورزش‌ها فوایدی بسیاری دارد.

آرتروز نباید در هیچ شرایطی باعث شود که ورزش نکنیم.

تنها باید بدانیم که کدام ورزش مناسب‌تر است و آن را انتخاب کنیم، شدت آن را متعادل کنیم و میزان و زمان ورزش را با توانایی خود منطبق سازیم.

ورزش برای آرتروز ضروری است، زیرا مفاصل را به حرکت در می‌آورد و ماهیچه‌ها و تاندون‌هایی را که مفاصل را در بر گرفته‌اند ورزش می‌دهد.

ورزش برای ساختار غضروف‌ها مفید می باشد.

طبق مطالعات محققان سوئدی انجام مداوم ورزش متعادل باعث بالا رفتن کیفیت غضروف‌های زانو می‌شود. بنابراین باید به پیاده روی ادامه دهیم و مفاصل را ورزش دهیم.

ورزش های مناسب برای آرتروز

افراد مبتلا به آرتروز باید ورزشی را انتخاب کنند که زیاد به مفاصل فشار نمی‌آورد.

مثل پیاده روی، شنا، ژیمناستیک آبی، یوگا

بهتر است از انجام ورزش‌هایی مانند تنیس، پیاده روی سریع و اسکی خودداری کنید.

همچنین انجام تایچی چوان برای کم شدن درد های آرتروز بسیار توصیه می شود.

محققان به این نتیجه‌ رسیدند که افرادی که از آرتروز رنج می‌رند با انجام 10 هفته‌ تایچی چوان ، احساس درد کمتری خواهند داشت.

آن ها همچنین می گویند حرکات این هنر رزمی چینی به کاهش دردهای آرتروز کمک می‌کند و گردش خون در بافت‌ها را آسان‌تر می‌کند.

همچنین تایچی چوان ماهیچه‌ها و تاندون‌های اطراف مفاصل را قدرتمند می سازد.

از ورزشهای مناسب آرتروز زانو، پیاده روی بر روی زمین صاف و شنا است

 وزن زیاد آرتروز را تشدید می کند.

اگر افزایش وزن دارید بهتر است وزن کم کنید.

وزن زیاد فشار بر روی غضروف‌ها را زیاد می کند و آرتروز را تشدید می‌کند.

مطالعات نشان داده‌اند که کم کردن وزن باعث کاهش دردهای آرتزوز می‌شود.

اگر سه مرتبه در هفته‌ به مدت یک ساعت ورزش کنید، احساس درد باز هم کمتر خواهد شد.

چه ورزش‌هایی برای چه مفاصلی مناسب هستند؟

زانو

ورزش‌هایی که نباید انجام شود: فوتبال، شمشیربازی، راگبی، ورزش‌های مبارزه‌ای ، تنیس

ورزش‌های مناسب آرتروز زانو: پیاده روی بر روی زمین صاف، شنا

مفصل ران

ورزش‌هایی که نباید انجام شوند: ورزش‌های با توپ، اسب سواری، پرش، ورزش‌های مبارزه‌ای

ورزش‌های مناسب آرتروز ران : پیاده روی، شنا، دوچرخه‌سواری، غواصی، قایقرانی

معضل کمر

ورزش هایی که نباید انجام داد: دوچرخه‌سواری، اسب سواری، پرش، ورزش مبارزه‌ای، گلف، تنیس.

ورزش‌های مناسب آرتزوز کمر: پیاده روی، شنا

شانه

ورزش‌هایی که نباید انجام داد: ورزش‌های با راکت، ورزش‌های مبارزه‌ای، تیراندازی، گلف، قایقرانی

ورزش‌های مناسب آرتزوز شانه: پیاده روی ، شنا، دوچرخه‌سواری و غواصی

آرنج

ورزش‌هایی که نباید انجام داد: ورزش‌های با راکت، ورزش‌های مبارزه‌ای، پرتاب نیزه ، تیراندازی 

ورزش‌های مناسب آرتزوز آرنج : تمام ورزش‌های دیگر

مفصل دست

ورزشهایی که نباید انجام داد: ورزش‌های با راکت، بوکس، کاراته، اسب سواری.

ورزش‌های مناسب آرتروز دست: همه ورزش‌های دیگری که زیاد به دست فشار نمی آورند.

گالیله بلاگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن