پزشکی

فواید پیاده روی و قدم زدن

پیاده روی و قدم زدن یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای بهتر شدن حالتان در کمترین زمان انجام دهید.

قدم زدن را می توانید با کمترین هزینه و در هر زمانی که بخواهید انجام دهید.

همچنین برای کاهش وزن و حفظ سلامتی قدم زدن ایده خوبی می باشد.

فایده شگفت انگیز قدم زدن و پیاده روی:

1) پیاده روری باعث بهبود عملکرد مغز می شود.

پیاده روی، روی افزایش سن مغز تاثیر گذاشته و خطر ابتلا به زوال مغز و پیری و مشکلات آن را کاهش می دهد.

محققان عقیده دارند پیاده قدم زدن در افراد 55 تا 88 ساله می تواند تاثیر مثبتی در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر داشته باشد.

حتی می گویند که قدم زدن در افراد عقب مانده می تواند اثرات مثبت زیادی روی بهبود عملکرد مغز آن ها بگذارد.

2) قدم زدن باعث تقویت استخوان بندی میشود.

پیاده روی می تواند در تقویت استخوان بندی و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان نقس بسزایی داشته باشد.

مطالعات نشان می دهد که زنانی که حداقل 4 ساعت در هفته راه می روند تا 40 درصد کمتر دچار شکستگی لگن می شوند.

در صورتی که ورزش های سنگینی مثل دویدن، پرش از مانع و وزنه برداری می تواند روی استخوان بندی موثر باشد.

باید بگوییم که یک پیاده روی ساده هم می تواند همان اثرات را داشته باشد.

3) بهبود خلق و خوی شما

قدم زدن می تواند حال تان را بهتر کند.

بهترین کار این است که کمی در طبیعت و یا فضای سبز قدم بزنید.

این کار سبب کاهش احساس سرخوردگی و یا ناراحتی می شود.

قدم زدن با مدیتیشن برای آرام کردن مغز شما برابری می کند.

4) پیاده روی باعث بهبود گردش خون می شود.

فعالیت بدنی و پیاده روی به صورت منظم می تواند برای قلب شما مفید باشد.

افزایش گردش خون می تواند فشار خون را پایین آورده و خطر ابتلا به سکته مغزی را کم کند.

اگر در روز تنها 30 دقیقه قدم بزنید قلب سالم تری خواهید داشت.

5) قدم زدن باعث تقویت عضلات ساق پا میشود.

با افزایش سن عضلات بدن شما به تدریج کارایی خود را از دست داده یا کمتر بتوانند خوب کار کنند.

این مورد باعث از دست دادن تعادل بدن و همچنین مشکلات راه رفتن می شود.

این در حالی است که قدم زدن با یک حالت تاکیدی روی پاشنه ی پا می تواند عضلات ساق پا را قوی کرده و به کارکرد بهتر آن کمک کند.

6) قدم زدن حافظه را تقویت می کند.

پیاد روی باعث بهبود عملکرد و ساختار هیپوکامپ در مغز می شود.

هیپوکامپ بخشی در مغز است که حافظه کلامی و یادگیری را ساپورت می کند.

یک مطالعه روی زنان 65 ساله و مسن تر نشان داد که ضعف حافظه در کسانی که کمتر راه می روند بیشتر رخ می دهد.

7) پیاده روی باعث کاهش درد در شما میشود.

قدم زدن و پیاده روی می تواند علائم و درد بیماری هایی همانند آرتریت و فیبرومیالژیا را کم کند.

به این ترتیب کمی قدم زدن حتی می تواند بیماری شما را درمان کند.

البته در این مواقع صحبت کردن با پزشک ضروری است.

8) تقویت سطح قند خون با پیاده روی

در هر زمان از روز کمی قدم زدن می تواند سطح قند خون شما را بهبود دهد.

این اتفاق بعد از غذا خوردن بیشتر رخ می دهد.

طبق مطالعات انجام شده یک پیاده روی 15 دقیقه ای بعد از غذا می تواند به اندازه یک پیاده روی 45 دقیقه ای در کاهش قند خون موثر باشد.

9) بالا بردن ایمنی شما

قدم زدن به سیستم ایمنی بدن شما برای دفع بیماری ها کمک کند.

همچنین باید توجه داشت که پیاده روی هم یک ورزش است که مثل دیگر ورزش ها می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت تان کمک کند.

10) پیاده روی باعث میوشد بهتر بخوابید.

کمی پیاده روی می تواند باعث شود سریع تر به خواب بروید و بهتر بخوابید.

اگر از بی خوابی رنج می برید یک پیاده روی صبحگاهی می تواند به تنظیم شدن ریتم شبانه روزی بدن تان و بهود خواب شما تاثیر مثبت بگذارد.

گالیله بلاگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن