پزشکی

سلامت نوجوانان با ورزش

فعالیت های ورزشی در دوران نوجوانی اهمیت زیادی دارند و در دوران بزرگسالی و میان سالی تاثیر خود را نشان می دهند.

در ورزش نوجوانان، خانواده ها و مدارس نقش موثری دارند.

می توانند با یک برنامه ریزی و الگوسازی، نوجوانان را به انجام فعالیت های ورزشی تشویق کنند و مدت زمان تماشای تلویزیون و بازی با کامپیوتر را محدود کنند.

ورزش هایی که همراه با بازی می باشد بهترین روش برای تبدیل کردن تمرین های بدنی به کاری شاد و مفرح است.

انجام فعالیت های ورزشی اثرات مثبت و بسیاری بر سلامت روح وجسم دار.

اثرات مهمی ورزش بر سلامت نوجوانان

کنترل وزن

یکی از مشکلاتی که سلامتی نوجوانان را تهدید می کند،اضافه وزن است.

انجام ورزش های منظم و روزانه موجب سوزانده شدن کالری می شود و به ساخت توده های عضلانی کمک می کند و مانع بازگشت اضافه وزن خواهد شد.

بهترین ورزش ها برای کاهش وزن، ورزش های هوازی و استقامتی مانند طناب زدن، پیاده روی سریع، شنا کردن، دوچرخه سواری و کوهنوردی است.

برای تاثیر بهتر، در کنار ورزش کردن باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

توصیه می شود که فعالیت ها و تمرینات ورزشی و رژیم غذایی زیر نظر متخصص باشد تا مدت زمان فعالیت با توجه به ویژگی فرد را مشخص کند تا آسیبی به بدن وارد نشود.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که حدود ۸۰ درصد نوجوانانی که اضافه وزن دارند در بزرگسالی چاقی مفرط خواهند داشت.

این مسئله باعث بروز بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و دیابت می شود.

یادگیری مهارت های زندگی

نوجوانان با ورزش کردن می توانند مهارت های زندگی مثل هدایت یک گروه، ارزش کار گروهی، همکاری کردن در یک گروه و پیروی کردن از مربیان ورزشی و یادگیری شکست را یاد بگیرند.

همچنین به آنها می آموزد که چگونه با هم تیمی ها و دوستان خود رابطه برقرار کنند.

به کمک ورزش نوجوانان یاد می گیرند که چگونه در شرایطی که تحت فشار هستند استرس خود را کنترل کنند و همچنین هدف های خود را انتخاب کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنند.

همه این مهارت ها سبب می شود که نوجوانان یاد بگیرند که چگونه با دیگران رابطه برقرار کنند که در آینده چه در زندگی و چه در محل کار یا مدرسه به مشکل نخورند.

افزایش اعتماد به نفس

ورزش های منظم در نوجوانان باعث افزایش اعتماد به نفس آن ها می شود.

وقتی که مهارت ها، قدرت و استقامت آن ها زیاد می شود حس رضایت از خودشان هم بیشتر می شود.

آن ها با خود می اندیشند که با فعالیت های ورزشی علاوه بر حفظ تندرستی خود کار مفیدی را برای سلامت جسم و روان انجام داده اند.

خواب راحت

ورزش های منظم و خواب کافی هر دو برای سلامتی لازم هستند.

ورزش کردن کمک می کند که راحت تر و بهتر بخوابید.

همچنین کیفیت خوابتان را هم افزایش می دهد و باعث می شود که خواب عمیق تری داشته باشید.

خواب کافی در طول شبانه روز برای افزایش انرژی فعالیت های روزانه ضروری می باشد.

طبق تحقیقات انجام شده درباره درجه حرارت بدن و کار قلب، بهترین زمان برای ورزش ساعات پایانی روز می باشد اما نباید ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب فعالیت های ورزشی انجام دهید.

گالیله بلاگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن