پزشکی

رقصیدن و کاهش وزن

یکی از انتخاب های فوق العاده براي رسيدن به کالری سوزی بیش تر حرکات موزون می باشد.

انجام چنين فعالیت هایی هم حالتان را هم خوب خواهد کرد و هم سبب چربی سوزی می شود.

بسياري از افراد صبر و حوصله ساعت ها دویدن روی تردمیل را ندارند و پس از چند دقیقه حوصله شان سر میرود.

حرکات موزون میتواند جایگزین و تنوع بسیار خوبی براي این افراد باشد و انگيزه ورزش کردن آن ها را چند برابر کند.

حرکات موزون نیز ورزش بوده و جزء ورزش های هیجان انگیز شناخته شده به شمار می آید.

آن هم نه به عنوان یک ورزش ساده، بلکه ورزشی که تمام عضلات و قسمت های بدن را درگیر کرده و براي خود ورزش کاملی است.

رقص ورزش هوازی است یا بی هوازی؟

به طور کلی، رقصیدن شاخه ای از ورزش است که هم زمان حاوی حرکات هوازی و بی هوازی مي شود.

بدن ما براي حفظ سلامتی و شادابی اش احتیاج به ترکیبی از هر دو گروه هوازی و بی هوازی دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حین تمرین رقص کدام حرکات هوازی محسوب شده و کدام یک بی هوازی است.

هوازی

پرش، حرکات ریتم دار به چپ راست و عقب و جلو و چرخش بدن و چرخیدن.

بی هوازی

حالت اسکوات در طول رقص، حفظ تعادل و بلند کردن فرد ديگر یا بدن خودتان.

 

عضلات درگیر در زمان رقص

این که کدام یک از عضلات در طول رقص درگیر ميشود، بیش تر بستگی به نوع ورزش شما دارد.

در این مطلب عضلات مختلف و درگیر شدن یا نشدنشان در زمان رقص را بررسی خواهیم کرد.

عضلات هسته بدن

قدم برداشتن ها و تکان دادن میان تنه حسابی عضلات شکم و پهلوهایتان را درگیر می کند.

عضلات بازوها

با وجود این که اکثر حرکات در طول رقصیدن، قسمت های پایینی بدن را درگیر می کند ولی بازوها و دست ها بی بهره نبوده و در زمان تحرک شما درگیر خواهد شد.

عضلات پاها

بيش ترین تأثیر رقص روی عضلات پائین تنه شما خواهد بود و عضلات چهارسر ران و همسترینگ تان فعال خواهد شد.

عضلات باسن

در رقص هایی مانند هیپ هاپ و باله حرکاتی که انجام می دهید، عضلات سرینی یا همان ناحیه باسن را درگیر خواهد کرد.

عضلات کمر

اکثر انواع رقص، هم زمان روی عضلات هسته بدن و کمر تأثیرشان را خواهند گذاشت.

انواع مختلف رقص براي کاهش وزن

رقص سبک ازاد

رقص سبک ازاد این قابلیت را به شما ميدهد که آزادانه حرکت کنید بدون اینکه با مراحل رقص یا حرکات بدن مشکلی داشته باشید.

این مدل رقص ساده ترین شکل رقص است و می تواند به وسیله تمام گروه‌های سنی انجام شود.

رقص سبک ازاد علاوه بر کاهش وزن، باعث بدن نعطاف پذیرتر شدن بدن شما می شود.

این شکل رقص را میتوان روی هر مدل موسیقی با صدای بلند انجام داد و شما میتوانید سرعت خود را با رقصیدن به هر صورتی که دوست دارید، افزایش دهید.

ریتم باید تند باشد تا سطح انرژی تان افزایش پیدا کند و باعث شود که سریعتر برقصید.

این مدل رقص باید هر روز به مدت ۳۰ دقیقه انجام شود تا به کاهش وزن کمک کند.

رقص عربی

کالری سوزی در ریتم های ارام تری ۲۷۰ تا ۳۲۰ کالری و در ریتم های سریعتر بین ۲۹۰ تا ۳۶۰ کالری در ساعت میرسد .

 

زومبا

رقص زومبا در حقیقت سالسا، رومبا، مرینگ و هیپ هاپ را با هم ترکیب ميکند.

این رقص سبب حرکت دادن بدنتان می شود و در نتيجه به شما یک تمرین کاردیو ميدهد.

هیچ شریکی براي این نوع رقص نیاز نیست.

بیشتر گام ها راحت است و بازوها، شکم و پاها را تقویت ميکند.

این رقص یک تمرین هوازی عالی براي تناسب اندام است.

رقص باله

براي یک فرد سبک وزن و تازه کار باله، ميزان کالری سوزی بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ کالری خواهد بود.

اما این ميزان کالری سوزی رابطه ی مستقیمی با ميزان منقبض کردن عضلات و حرفه ای بودن فرد در تمرین دارد.

هرچقدر عضلاتتان را در زمان رقص باله بیش تر درگیر کنید و حرفه ای تر باشید قطعاً این کالری سوزی بیش تر شده و حتی به دو برابر این اندازه خواهد رسید.

سالسا

این رقص ظریف و شورانگیز از آمریکای لاتین تازگیا محبوبیت زيادي پیدا کرده است.

این نوع رقص از سبک های رقص کومبیا، بومبا و موسیقی مرینگ و بعضی ديگر الهام گرفته است.

سالسا دارای الگوی شش گام است که با بیش از هشت ضرب موسیقی همراه با چند نوبت چرخش انجام ميشود و دو طرف در زمان رقص کنار هم هستند.

یک ساعت رقص سالسا سبب ميشود ۴۲۰ کالری بسوزانید.

به همین دلیل این رقص یک انتخاب خوب براي برنامه ی کاهش وزن است.

در نهایت رقصیدن میتواند به کاهش چربی های بدن به ویژه چربی دور کمر کمک کند.

شیوه ی رقص های قدیمی قطعاً سبک رقص خوبی براي کمک به کاهش میزان ی دور کمر است.

رقصیدن زیاد مانند ورزش کردن به نظر نمی رسد، بیش تر جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارد.

پس سبک رقصی را انتخاب کنید که در برگیرنده ی پیچ و تاب های زيادي باشد.

رقصیدن به شما کمک می کند توجه بیشتری به اندازه ی دور کمرتان داشته باشید.

در حقیقت هنگامی که این کار را انجام می دهید وزن تمام قسمت های بدن تان را کاهش ميدهد و نه تنها کمر را.

رقص شکم هم سبک خوب دیگری از رقصیدن است که میتوان از آن براي کاهش سریعتر چربی شکم استفاده کرد.

این رقص به کاهش وزن کل بدن کمک ميکند ، ولی بطور مشخص بر دور کمر تمرکز دارد.

رقص هایی که ميزان تنفس شما را به سطحی بالاتر می برند به افزایش کاهش وزن کمک خواهند کرد.

شخصی که ۵۷ کیلو وزن دارد با ۳۰ دقیقه رقص سرعتی ۱۸۰ کالری خواهد سوزاند، در حالی که با رقص آهسته تنها ۹۰ کالری می سوزاند.

گالیله بلاگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن