پزشکی

دویدن بر اساس مسافت تاثیرگذار است یا بر اساس زمان؟

برای این که بیشتر وزن کم کنیم بهتر است هم زمان و هم مسافت ورزش را افزایش دهید.

افرادی که می خواهند وزن کم کنند معمولا به پیاده روی یا دویدن روی می آورند.

بعضی از افراد پیاده روی را بر اساس مسافتی که طی کرده‌اند در نظر می گیرند و برخی بر اساس زمان.

این سوال وجود دارد که کدام نوع هدف گذاری مناسب‌تر است.

به طور کلی به افراد پیشنهاد شده است که حداقل در طول هفته‌ ۱۵۰ ‌دقیقه پیاده روی یا ورزش کنند یا ۱۰ هزار قدم راه بروند.

بعضی افراد زمان پیاده روی خود را اندازه‌گیری می‌کنند و بر اساس آن هدف گذاری می‌کنند و بعضی مسافت را در نظر می‌گیرند.

کدام یک از این روش‌ها درست‌تر است؟ 

محققان 15 فردی که ‌اضافه وزن دارند را مورد بررسی قرار داده اند.

یک گروه بر اساس زمان دویدند و یک گروه این کار را بر اساس مسافت انجام دادند.

پس از به پایان رسیدن برنامه ورزشی مشخص شد افرادی که بر اساس مسافت ورزش کردند بعد از به پایان رسیدن برنامه 10 هفته‌ای، حدود چهار کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

در حالی که افرادی که بر اساس زمان ورزش کردند حدود یک کیلوگرم افزایش وزن داشتند.

مطالعات نشان داده است که دلیل این مساله این است که افرادی که بر اساس زمان پیاده روی می‌کنند میزان فعالیت خود را بیش از حد ارزیابی می‌کنند و به همین دلیل کالری بیشتری دریافت می‌کنند و بیشتر غذا می‌خورند.

زنانی که بر اساس زمان پیاده روی می‌کنند 37 درصد و مردان 31 درصد بیشتر از آنچه که فعالیت داشته‌اند، کالری سوزی خود را تخمین می‌زنند.

هنگامی که بر اساس زمان ورزش می کنید تخمین زدن میزان کالری سوزی سخت می باشد.

زیرا سرعت و لذت ورزش می‌تواند، تاثیرگذار باشند.

بنابراین دویدن بر اساس مسافت می‌تواند نتیجه ی بهتری را از میزان کالری سوزی به شما بدهد.

برای این که بیشتر وزن کم کنیم بهتر است هم زمان ورزش و هم مسافت پیاده روی را افزایش دهید و یادتان باشد که شدت را نیز اندازه‌گیری کنید.

گالیله بلاگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن