پزشکی

ده اشتباه که مانع کاهش وزن می شود

افراد بسیاری هستند که از اضافه وزن رنج می برند و به دنبال راهی برای کم کردن وزن خود هستند.

اما اکثر این افراد پس از انتخاب رژیم غذایی به نتیجه دلخواه که فکرش را کرده بودند نمی رسند.

این موضوع باعث می شود که با نا امیدی رژیم غذایی خود را رها کنند.

1) خوردن کورن فلکس در وعده صبحانه

خوردن کورن فلکس (غذایی که از غلات تهیه شده و با شیر مصرف می شود) در صبح سبب می شود شما قبل از رسیدن به وعده ناهار احساس گرسنگی کرده و در مجموع غذای بیشتری در روز بخورید.

افرادی که در وعده صبحانه، تخم مرغ می خورند هیچگاه به این مشکل برنمی خورند.

چون پروتئین موجود در صبحانه تا ساعت ها احساس سیری را برای آن ها به وجود می آورد.

2) زیاده روی در خوردن آبمیوه

آبمیوه و نوشیدنی های شیرین دیگر نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان ها دارند.

اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از ۶ ماه نیم کیلو گرم از وزن بدنتان کم می شود.

هر چه مصرف نوشیدنی های شیرین را کمتر کنید، به همان اندازه نتیجه بهتری دریافت می کنید.

3) خوردن شیر با چای

دانشمندان می گویند چای ترکیباتی دارد که باعث کاهش جذب چربی در شکم و کم شدن میزان کلسترول خون می شود.

ولی پروتئین های موجود در شیر این اثر را خنثی می کند، پس بهتر است هیچگاه شیر خود را با چای ترکیب نکنید.

4) اضافه نکردن ادویه به غذا

اضافه کردن فلفل تند به وعده های غذایی می تواند سرعت سوزاندن کالری ها را افزایش دهد.

علاوه بر آن فلفل اشتهای انسان را برای خوردن غذاهای چرب، شور و شیرین کم می کند.

5) نخوردن ماست

طبق تحقیقات انجام شده، افراد بزرگسالی که هر روز سه مرتبه ماست می خورند، 25درصد بیشتر از دیگران وزن خود را از دست داده و زمان بیشتری هم این کاهش وزن را حفظ کرده اند.

علاقه مندان به مصرف ماست 80 درصد چربی بیشتری را هم در ناحیه شکم آب می کنند.

چربی و پروتئین موجود در این محصول لبنی نقش زیادی در سوزاندن چربی دارد.

6) نجویدن غذا به اندازه کافی

هر چقدر غذا زمان طولانی تری در دهان بماند، به همان اندازه زبان سیگنال های بیشتری را به مغز می فرستد و او را به ترشح مایعات گوارشی تحریک می کند.

جویدن بیشتر غذا احساس سیری را سریع تر به انسان ها داده و میزان ورود به بدن را محدود می کند.

7) نداشتن خواب به اندازه کافی

محققان دریافته اند نداشتن خواب کافی ژن های بدن را تشویق به افزایش وزن می کند.

خواب بیشتر از ۹ ساعت هم همین اثر را روی بدن دارد و احتمال چاقی را بیشتر می کند.

8) استرس داشتن

استرس، بدن را تشویق به انباشته کردن چربی در اطراف شکم می کند.

دلیل اصلی آن هم ترشح هورمون «کورتیزول» در رگ های خونی می باشد.

این هورمون نه تنها چربی ها را تشویق به جمع شدن در میانه بدن می کند بلکه نقش مهمی هم در بزرگ تر شدن سلول های چربی دارد.

9) گوش دادن به موسیشقی حین غذا خوردن

محققان معتقدند، این کار میزان غذا خوردن شما را افزایش می دهد.

حداقل اگر تمایل دارید هنگام صرف ناهار یا شام فضای اتاقتان ساکت نباشد، سعی کنید از موسیقی های بسیار ملایم استفاده کنید.

هرقدر ریتم موسیقی سر میز غذا سریع تر باشد به همان اندازه میزان و سرعت غذا خوردن هم افزایش پیدا می کند.

10) ترکیب نکردن حرکات ورزشی

برای آن که تناسب اندام داشته باشید، باید ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، دویدن، کار با وزنه ها، ورزش های استقامتی و پیلاتس را با هم ترکیب کنید.

گالیله بلاگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن